הדברת חרקים, מכרסמים וזוחלים
הדברת חרקים, מכרסמים וזוחלים

הדברה לבתי דירות

הדברה לדירהמרבית תושבי מדינת ישראל מתגוררים בבתי דירות. אין זה משנה אם מדובר במבנה בעל שתי קומות או מגדל רב קומות, לכולם מערכת אחת משותפת של אינסטלציה, חשמל וקירות. על כן, אין זה פלא כי דייר אחד שאינו מקפיד על כללי סניטציה מקובלים יכול לגרום נזק רב לשכניו.

כיום מקובל בבתי מגורים להחזיק חיית מחמד: כלב, חתול, מכרסם, תוכים וכד', אך אין זה משנה מהו סוג בעל החיים, אלא פוטנציאל הנזק אותו הוא יכול להמיט על הכלל באם לא יטופל כראוי.

כך לדוגמא, דייר בבית דירות שהחל לגדל תוכים באחד מחדרי ביתו הביא עימו קטסטרופה לדיירי הבניין כאשר התגלה שכל הדירות בבנין התמלאו בכיני יונים. ובבניין אחר, דיירת בעלת כלב מזן קטן ושעיר גרמה במחדלה להתקפת קרציות על כל הבניין בו היא מתגוררת.

אלו הן דוגמאות אחדות מיני רבות, אשר מדגישות את מידת ההשפעה של הדיירים זה על זה בבתי מגורים.

רבים המקרים בהם בנייני מגורים משכנים בקרבם, מבלי לדעת, צבא טרמיטים הניזון מעץ, כאשר לרוב מורגש הדבר רק לאחר שנגרם נזק רב למשקופים, לחלונות ולריהוט. כאשר אלו מופיעים בדירה אחת הרי זה סימן כי כל הבניין נגוע וישנו קן ענק אי שם תחת יסודות הבניין.

עם זאת, לא כל הדיירים שותפים בפתרון הנדרש, אשר כולל ביצוע הדברת טרמיטים לכל אורך ועומק הבניין, כאשר מגוון סיבות מגבות דעתם, והעיקרית ביניהן היא הידיעה שדיירי הדירות הנגועות יאלצו בסופו של דבר להזמין שירותי הדברה ובכך ימנעו מהנגע להגיע אליהם. אך טעות בידם, שכן טיפול בדירה יחידה במבנה תמנע חדירת טרמיטים לאותה הדירה בלבד, ואלו יאלצו למצוא מקור מזון חדש- בדירת השכנים.

בעיה נוספת המאפיינת בתי מגורים הינה בעיית היונים המקננות על גבי מנועי מזגנים ובכוכים שבקירות החיצוניים. מרבית האוכלוסייה אינה מוטרדת מהטינופת הנוצרת על סף חלונם, עד אשר ביתם מתמלא בכיני יונים או חלילה אחד מבני המשפחה לוקה במחלה, תולדה של אחד ממיני המזיקים המסתתרים בלשלשת היונים, אז ממהרים אלו להזמין שירותי הדברה וניקיון.

כמו כן, בניינים רבים ברחבי המדינה מכוסים בשפריץ או בטיח מחוספס המהווה משטח טיפוס נוח למכרסמים. דיירי בניינים אלו מוצאים עצמם מוקפים בחולדות המטפסות לבתיהם בחיפוש אחר מזון, מים או מקום חם להשתכן בו בימי החורף הקרים, כאשר לא פעם חדרו מכרסמים אף לדירות הממוקמות בקומה גבוהה ומבלי שאיש שם לב לכך.

ההשפעה ההדדית בין הדיירים מחייבת מכל דייר לשמור על כללי הסניטציה, אך עם זאת תמיד קיימים אלו המזלזלים בכך ומחצינים נזקים כלפי הסביבה. לשם כך פיתחה חברת פ.י הדברה משולבת חבילה בלעדית שמטרתה לבודד את דירתכם מההשפעות החיצוניות ולהפוך אותה למקום ממנו מזיקים יירתעו.

חבילת הדברה לדירה בודדת בבית דירות כוללת איתור נקודות חדירה פוטנציאליות ואיטומן, ביצוע הדברה משולבת כנגד מספר רב של מזיקים וביניהם: תיקנים, נמלים, פרעושים, קרציות, כיני יונים, עכבישים, חרקי מזון, חולדות ועכברים.

לאחר ביצוע פעולות ההדברה מונחות, במספר פינות נסתרות, מלכודות ניטור לצורך בקרה.