הדברת חרקים, מכרסמים וזוחלים
הדברת חרקים, מכרסמים וזוחלים

הדברת עקרבים-נדלים-רב רגל

הדברת נדליםהדברת רב רגלהדברת עכבישיםChange to English

אף שהפחד הרגיל מפני נשיכה או עקיצה ארסית של פרוקי רגליים מוגזם בדרך כלל, אין לזלזל בסכנתם. דווקא אלה המפחידים ביותר בשעירותם ומהירות תנועתם, כגון עכבישים גדולים, רבי רגליים או נדלים – אין סכנתם מרובה בדרך כלל, אולם סכנתם של מינים אחרים גדולה מן המשוער.

מבין מליון מינים של פרוקי רגליים, נאמד מספר המינים הארסיים לכדי 80,000 ומתוך אלה נחקרו חומרי ארס של כמה מאות מינים. אחת התכונות, המאפיינות את מרבית חומרי הארס של פרוקי הרגליים, היא מהירות השפעתם ועוצמת הפגיעה במערכת העצבים של הקורבן או ברקמותיו.

בקטגוריה זו נכללים עקרבים, נדלים, חלק ממני העכבישים, עכשובים ומרבי רגליים.

פרוקי רגליים אלה חיים לרוב מחוץ למבני מגורים וניתן למוצאם בחצרות, בין אבנים ובשיחים. עם זאת לעיתים פולשים פרוקי רגליים אלה לבתי מגורים והתקלות בהם עלולה להסתיים בטרגדיה.

השימוש בחומרי הארס נועד לשתי מטרות: ציד והגנה עצמית. פרוקי רגליים לא יהססו להשתמש ברעל כאשר הם חשים מאוימים, על כן יש להישמר מאוד מיצורים אלה ולהזמין שירותי הדברה מיד בהימצאם.

אסטרטגיות הדברה

פעולות הדברה מהוות טיפול משלים לפעולות מנע להתפתחות פרוקי רגליים ארסיים.

פעולות המנע המומלצות הינם:
  • מניעת היווצרות תנאי לחות המהווים אזורי מחיה נוחים לפרוקי רגליים קטנים המשמשים מזון לגדולים, פתיחת חלונות ואוורור חדרים. במקומות ללא חלונות כגון מרתפים יש להתקין סופחי לחות.
  • פעולות למניעת חדירתם כגון התקנת רשתות, וילונות, כילות, איטום דלתות וחלונות וכד'.
  • פעולות ההדברה כנגד פרוקי רגליים ארסיים משמשות כפעולות משלימות לטיפול המנע.
  • פעולות ההדברה כוללות פעילות מחוץ למבנה באיתור אחר סדקים, אבנים ושיחים נמוכים וריסוס חומרי הדברה שאריים במקום.
  • באם נמצאו פרטים בתוך המבנה יש לבצע ריסוס חומרי הדברה מתקדמים לאורך המבנה בגובה הפנלים, הקירות ובארונות ספרים ובגדים.

שימו לב! כאשר התגלו פרוקי רגליים ארסיים בביתכם יש לטפל בהם במהירות וביעלות. מיד עם היוודע דבר המפגע, יש ליצור קשר עם חברת הדברה מקצועית!